Voor vragen rond water en energie kan je in het Sociaal Huis bij het water en energie loket. Zowel een huisbezoek, afspraken op kantoor als hulp via mail of telefoon zijn mogelijk.
Een greep uit de vragen waar je bij het water en energie loket voor terecht kan:
- Je hebt een hoog verbruik van energie en/of water en weet niet waarom of wenst advies over hoe dit lager te krijgen.
- Je wil overstappen van energieleverancier en weet niet hoe dit te doen.
- Je zal verhuizen en weet niet precies wat je moet doen of hoe je dit moet regelen wat betreft overname van elektriciteit, gas en water contracten.
- Je hebt moeite of slaagt er niet meer in om jouw elektriciteit, gas of waterfacturen (op tijd) te betalen.
- Je moet meterstanden doorgeven voor elektriciteit, gas of water of gaf die al lange tijd niet meer door en weet niet hoe of wat u moet doen.
- Je hebt een waterlek of vermoedt er één te hebben en weet niet wat te doen.
- Je hebt vragen over de werking van de nieuwe digitale meters.
- Je begrijpt brieven of E-mails niet die je kreeg van jouw water-of energieleverancier.
- Je hebt vragen over de werking van een budgetmeter (oude type met kaart) of digitale meter met prepayment functie (nieuwe type budgetmeters):
- Je weet niet wat een budgetmeter of prepayment is en kreeg een kaartje of brief van Fluvius hierover
- Je hebt moeite met de online app van Fluvius voor het gebruiken van de oplaadfunctie
- Je kan jouw meter niet voldoende opladen wegens financiële problemen
- Je hebt moeite met de online tool van de Watergroep.